"התמדה, חינוך ושיתוף הציבור הם המפתח להצלחת המיחזור בישראל"

צבי הדס No Comments on "התמדה, חינוך ושיתוף הציבור הם המפתח להצלחת המיחזור בישראל"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בטקס חגיגי ורב רושם שנערך לאחרונה, הוענקה "המיחזורית המצטיינת לשנת 2015" לעיר אלעד ולערים נוספות שתושביהן הצטיינו בגידול במיחזור בקבוקי השתייה המשפחתיים לנפש, בין 2014 ל- 2015. המחזורית המצטיינת הוענקה בכנס "סביבה 2050" ע"י חיים זרביב מנכ"ל אל"ה וגיל ליבנה ראש המועצה המקומית שוהם ויו"ר ועדת איכות סביבה בשלטון המקומי .

מהנתונים שמפרסמת אל"ה עולה, כי במקום הראשון במחזור לנפש נמצאת תל אביב עם ממוצע של 53 בקבוקים (2.2 ק"ג) לשנת 2015 . הערים שתושביהן מובילים במחזור בקבוקי משקה משפחתיים הן : ירושלים, חיפה, ראשון לציון , באר שבע, פתח תקוה, אשדוד, נתניה ,רמת גן וכפר סבא.

המיחזור במגזר החרדי

נתוני המחזור בקרב הציבור החרדי מראים, כי בני ברק, מודיעין עילית ואלעד הם הישובים הממחזרים ביותר.

דו"ח המיחזור מעלה כי בני ברק מחזרה בשנת 2015 158.4 טון בקבוקי פלסטיק, מודיעין 19.22 טון , אלעד 17.6, ביתר עילית 16 טון, כפר חב"ד 6 טון, קרית יערים עם 5.6 טון ועמנואל כ- 2.87 טון בקבוקי פלסטיק.

לדברי נחמה רונן יו"ר תאגיד המחזור אל"ה, הוביל התאגיד בשנים האחרונות מהפכה של ממש, בכל הקשור לשינוי התנהגות אזרחי ישראל וביחסם לסביבה. ההצלחה יוצאת הדופן של מהפכת המיחזור, העמידה את ישראל בקו אחד עם מדינות מערב אירופה, בהן החל התהליך לפני יותר משני עשורים. בנוסף עוברת ישראל את אף את ארה"ב", בשרה הגב' רונן.

חיים זרביב, מנכ"ל תאגיד המיחזור אל"ה הוסיף בדבריו : "בשנים האחרונות אנו עדים לתמורות שעובר הציבור הישראלי בעקבות חוק האריזות, עם מודעות הולכת וגוברת להפרדת פסולת בכלל תוך הקפדה על מחזור מיכלי משקה בפרט. כל אלה הינם הודות להשקעת תאגיד אל"ה בתשתיות מתקדמות, בנוסף להסברה וחינוך במוסדות החינוך, החל מגני ילדים ועד למוסדות להשכלה גבוהה. שכן אני מאמין כי ילד ממחזר הוא בית ממחזר ."



0 תגובות